fredag den 20. februar 2015

Stof sofa - Så god som ny igen

Fnugbehandling Før/Efter :o) 














Min kære gamle sofa.. Det er ingen hemmelighed at jeg holder rigtig meget af min sofa. Den er stor, blød, god at sidde i, god at ligge i, god at falde i søvn på, god til at flyde ud med vennerne og nok et af de få steder hvor jeg virkelig kan slappe af med fødderne oppe & lade tankerne flyve.

Når det så er sagt! Så er den nuancerne af cremet lys beige, hvilket har sine ulemper. Stoffet bliver let beskidt og MEGET fnulret! Stoffet kan dog renses, men tåler dog ikke maskinvask eller vand!? Nej, stoffet skal tørrenses professionelt på et renseri. 

Det er min første sofa og har nu haft den i 7 år, hvilket dog alligevel er ret utroligt, da den netop er så sart. Jeg har dog valgt at lukke øjnene for det, de fordelene alligevel tæller flest. Er jo glad for den :o)

I går var jeg så et smut i STOF2000 hvor jeg ved et tilfælde faldt over en Singer Fuzzi Wuzz? ET MIRAKEL APPARAT! Intet mindre! Et batteridrevet apparat, der klipper fnuggene over og suger dem op i en beholder, som blot skal tømmes. Minder mest af alt om en håndstøvsuger ! Det måtte prøves! 




































Min sofa så sådan ud, godt fnulret!
Før:
 Efter:
Og så gik jeg ellers igang.. Kunne ikke lade være med at optage en lille film, jeg blev bare så overrasket :D


Det tog mig ca. 45 min. at komme igennem hele sofaen. Jeg føler jeg har fået en nu sofa! Wauw!


Fuzzi Wuzz måtte også prøves af på min noget fnulrede patchwork sofapude

Før:

Efter:


Singer Fuzzi Wuzz - Fnugfjerner købt i STOF2000 til 99.- Det bedste køb i rigtig lang tid! Der er ingen grænser for hvor man kan anvende fnugfjerneren, så længe at det er på tekstil ex. beklædning, møbelstoffer og tæpper. En god måde at give sin yndlingstrøje, uldjakken og gulvtæppet et helt nyt liv :) Du skal blot huske at stoffet skal være plant, da fnugfjerneren fjerner fnug ved et roterende skæreblad. Hvis stoffet ikke er helt plant, risikerer du at skære hul i stoffet.

God fornøjelse :O) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar