tirsdag den 17. marts 2015

Weekend tur til Blåvand

.... Vesterhav kom nu & blæs mig igang ! :o)


Skøn weekend i sommerhus med mine forældre og lillesøster. Havde helt glemt hvor smukt der er ved Vesterhavet. Vi fik gået en masse, slappet af og hygget foran brændeovnen. Dejligt afbræk fra en travl hverdag i København.

Jeg har altid gerne ville se Bill Woodrows heste skulpturer "Bunker/Mule" i de gamle bunkers fra 2. verdenskrig. 4 stk blev det til i 1995 og er et symbol for 50 året for Danmarks befrielse i 1945. Jeg finder dem er meget interessante og da de kan skimtes langt oppe af kysten, giver det et helt specielt look. Langt fra ligner det nærmest rigtige heste. Det er interessant hvordan kunst kan tænkes ind i historiske monomenter. Fik et glemt af "Mennesket ved havet" af Svend Wiig Hansen ved stranden i Sæddinge lige udenfor Esbjerg. Disse skal klart opleves på tættere hold en anden gang, da jeg ligeledes også altid har ønsket at se disse. De var en gave til givet i 1995 i anledning af Esbjerg kommunes 100 års jubilæum i 1994. Denne gang, måtte jeg dog nøjes med at se fra indersiden af bilruden på vej mod Esbjerg station :)