tirsdag den 28. april 2015

Hylder fra Vesterhavet













Tilbage i marts måned, var jeg med familien en tur til Vesterhavet. Vi gik ture langs den smukke vestkyst, her samlede vi konkylier, muslingeskaller, sten og træ. Særligt det sidste, træ, var skægt. Jeg samlede en masse små stykker samt 3 brædder. Når træet har ligget i havet længe, bliver det utrolig fint. Bølger, sand og vand sliber med tiden træet til og giver det en smuk patina.



























Da jeg vendte retur til København, lod jeg træet tørre i ca. 3 uger, hvorefter jeg sleb det ganske lidt med fint sandpapir. Når træ tørrer rejser de så træsplinter sig, derfor sleb jeg det lidt. Men træet står stadig lige smukt som da jeg fandt det :)


Hyldeknægtene er købt i Isenkrammeren. De hedder vist noget med vinkel-et-eller-andet. Syntes bare at de passede perfekt med træets farve, det naturlige kontra det metaliske look :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar